Bine aţi venit la Biroul Mediatorului Şerban Cristian.

"Fiecare om are în el o disponibilitate de a rezolva si depasi propriile conflicte." (Irina Holdevici - Psihologia Succesului)


Bine aţi venit la Biroul Mediatorului Şerban Cristian.
IMPREUNĂ PUTEM REZOLVA PROBLEMA DUMNEAVOASTRĂ!


marți, 15 octombrie 2013

Câteva aprecieri despre Conferinţa de mediere în malpraxisul medical de la Spitalul Sanador din 11-13 octombrie sau cum se poate organiza o conferinţă mai altfel

Participând la Conferinţa MEDIEREA ÎN MALPRAXISUL MEDICAL: O REZOLVARE „SĂNĂTOASĂ” PENTRU PACIENȚI, CADRE MEDICALE ȘI COMPANIILE DE ASIGURĂRI, pe parcursul a trei zile, de  vineri 11 octombrie, până duminică 13, mărturisesc că viziunea mea asupra medierii în cazurile de malpraxis medical s-a îmbogăţit semnificativ.
          Această stare de lucruri s-a petrecut firesc, ca urmare a parcurgerii în fiecare zi din cele 3 a unor   informaţii, descrierea unor cazuri  din practica medicală, dar şi a unor medieri pe malpraxis.
          Astfel, în prima zi, care a fost şi cea mai agitată, lucrările s-au concentrat pe noile prevederi ale proiectului de modificare a Legii sănătăţii, aşa zisa Lege a malpraxisului.
          Punctele de vedere au fost diverse şi s-au concentrat pe necesitatea funcţionării unei noi proceduri de constatare a posibilelor cazuri de malpraxis, pe linia pacient – medic - unitate medicală - societate de asigurări.
          Au luat cuvântul, printre alţii, un reprezentant al gazdei – medic în Spitalul Sanador, dl. judecător Cristi Danileţ - un cunoscut susţinător al medierii,  dr. Sorin Paveliu - reprezentantul unui ONG, dl. Vasile Barbu preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Pacienţilor, reprezentanţi ai unor  importante firme de asigurare, avocaţi, mediatori.
          Discuţiile au fost constructive, extrăgându-se ideea de bază că se impune îmbunătăţirea cadrului în care să funcţioneze constatarea eventualelor cazuri de malpraxis, inclusiv procedura  acordării  despăgubirilor.
          Din  cuvântările vorbitorilor am reţinut câteva frânturi care mi s-au părut importate, astfel:
-         Medicul  nu are obligaţie de rezultat, ci de diligenţă. Producerea  unui eveniment nu înseamnă neapărat culpa medicului. Malpraxisul înseamnă o culpă minimă.
-         „Se vede intervenţia fină a asigurătorilor”, a susţinut un mediator din audienţă, cu referire la noile prevederi propuse prin proiectul de lege.
-         Medicul nu e Dumnezeu!
-         Legea malpraxisului nu va rezolva problemele sistemului medical din România. Mediatorii trebuie să se facă cunoscuţi, trebuie să se facă vizibili.
-         Medicul şi pacientul au acelaşi interes.
-         Toate plăţile care se obţin pe amiabil sunt mai mici decât cele din instanţă.
-         Statul trebuie să apere pacientul. Există cauze în instanţă în care nu există experţi judiciari.
-         Medierea se poate face numai după deschiderea dosarului de daună.
A doua zi de conferinţă a fost mai puţin tumultoasă şi cu mai puţine discuţii în contradictoriu, cei prezenţi având posibilitatea să cunoască aspecte din organizarea şi funcţionarea unui spital privat pe de o parte, însă şi aspecte ale drepturile pacienţilor în cadrul spitalelor publice.


Un alt punct important din cursul celei de-a doua zile l-au reprezentat  luările de cuvânt a unor psihoterapeuţi care au împărtăşit aspecte specifice profesionale cu aplicaţie posibilă în cadrul şedinţelor de mediere.
Nu au lipsit, din nou, punctele de vedere ale asigurătorilor, care au desluşit exact care sunt situaţiile în care societăţile de asigurări plătesc despăgubirile.
A treia zi şi ultima, a fost un pic mai tristă nu numai datorită faptului că urmau să se finalizeze dezbaterile conferinţei, dar şi datorită faptului că reprezenta ONG-ului pentru protecţia pacienţilor a  prezentat câteva cazuri reale de malpraxis care au schimbat în tragic destinele unor oameni.
Nu în ultimul rând, o colegă mediator cu un portofoliu  important de medieri în malpraxis,  ne-a împărtăşit din experienţa  acesteia, dat fiind mai ales că mulţi dintre cei prezenţi nu au mediat asemenea conflicte, acestea având un grad de complexitate şi specificitate ridicat.
În opinia mea genul acesta de dezbateri, pe bază de discuţii libere, cu exemplificarea unor cazuri concrete, alături de oameni care doresc să împărtăşească din experienţele lor şi  celorlalţi, reprezintă cu adevărat sesiuni de lucru de formare continuă între mediatori cu mai multă sau mai puţină experienţă.




                                    Mediator Cristian Şerban

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu